Cum practici la chitara, va determina cat de bun vei fi si cat de sanatos vei fi. Daca nu practici intr-o pozitie corecta, ai toate sansele, sa ai probleme cu spatele si cu incheieturile trupului (maini, picior, sold,  degete etc.).

Iata cateva din problemele cele mai comune:

  • dureri de spate
  • intepenirea gatului
  • intepenirea degetelor
  • acumularea de lichid sinovial in incheieturile mainilor
  • scurtarea ligamentelor la piciorul de sprijin daca folosesti un scaunel
  • aducerea umarului stang sau drept in fata – in functie de pozitia ta de cantat, si mai ales daca esti incordat

Nu folosi scaunelul de picior. Aceasta este o metoda veche (care a avut beneficiile ei la vremea respectiva). Scaunelul pentru picior iti deformeaza lombarul si pot sa apara grave probleme!

Cantatul intr-o pozitie incorecta la chitara, poate aduce grave probleme de sanatate. De aceea, asigura-te ca vei face rost de urmatoarele accesorii pentru a practica corect!
Acum exista suporturi de chitara ergonomice, care te vor ajuta sa ai pozitia corecta.

Accesoriile de care ai nevoie:

  1. Scaun de chitara/tobe reglabil pe inaltime cu sezutul drept nici prea tare nici prea moale – regleaza-ti scaunul in asa fel incat unghiul genunchiului, sa fie de 90 de grade cu podeaua sau peste si nu sub (sub iti intinde tendonul si vei avea probleme)
  2. Suporturi ergonomice: Ergoplay si Gitano Guitar – le-am gasit pe siteul magazinuldemuzica.ro dar acum nu mai apar (poate le poti comanda prin email). Ambele sunt foarte bune. Ergoplay are mai multe modele, pe care le-am incercat si cel pe care-l recomand este Ergo Play Tappert.
  3. O oglinda –  in olginda te vei uita sa ai pozitia corecta. Umerii drepti, fara incordari, fara pozitii sucite. O pozitie relaxata. Poti folosi si o camera de filmat.
  4. Metronom – orice exercitiu sau repetitie fa-l cu un metronom
  5. Tuner de chitara – pentru acordajul chitarii
  6. Suport pentru partitura

Suport Chitara Gitano

Suport Chitara Ergoplay Tappert – RECOMANDAT

Suport Chitara Ergoplay Troster – nu-l recomand
Sunt foarte dezamagit de el. Ridica chitara prea sus in partea de jos si astfel iti ridica umarul drept prea mult.

 

Pune in practica aceste 5 sfaturi, pentru cantatul intr-o pozitie corecta la chitara:

  • nu exersa pe scaunul de birou
  • nu ridica piciorul stang, sa-l sprijini de piciorul scaunului/canapelei, pentru a-ti ridica chitara
  • nu canta stand pe canapea
  • nu canta incordat – constientizeaza-ti incordarea muschilor si relaxeaza-te
  • ia pauze pentru dezmortire

O data ce ai aceste accesorii, cel putin scaunul si suportul ergonomic (Gitano sau Tappert) esti pregatit sa canti intr-o pozitie corecta. Pentru maximum de rezultate, fa rost si de celelate accesorii.

Astept intrebarile tale si probleme cu care te-ai confruntant privind aceste aspecte: practica si pozitia corecta/incorecta.